Міжнародний водний шлях (МВШ) E40 є одним з міжнародних внутрішніх водних шляхів, створення якого підтримує Європейська економічна комісія Організації Об’єднаних Націй (ЄЕК ООН) у рамках Угоди AGN. МВШ E40 має з’єднати Балтійське море з Чорним морем (м. Гданськ, Польща з м. Херсон, Україна) та пролягти через три країни: Польщу, Білорусь, Україну.
Проект погано продуманий, будівництво Е40 стане катастрофою для Полісся. Будівництво та експлуатація водного шляху передбачає зміну гідроморфологічних умов всього регіону Полісся, що призведе до деградації цінних територій водно-болотних угідь, які перебувають під національним та міжнародним захистом як ареала оселищ цінних біотипів, та низки вразливих природних територій України. Полісся є невід’ємною складовою природної системи регулювання запасів водних ресурсів Європи та клімату в регіоні.
Проект передбачає суттєві зміни в річках: зміни в гідрологічному та гідроекологічному режимах, будівництво та реконструкцію гідротехнічних споруд, збільшення розміру фарватеру, вирівнювання русла річок, днопоглиблювальні роботи тощо.
Польська частина пройде річками Вісла, Західний Буг, до Тересполя, польсько-білоруського кордону. Білоруська частина має пролягти річкою Мухавець, Дніпро-Бугський канал, річкою Піна та Прип’ять до білорусько-українського кордону.
Олег Олександрович Бондаренко
Education 1975 – 1980, Kyiv State University, Ukrainian SSR, Physics Department, Diploma No. ZhV-I 046549, speciality – Experimental Nuclear Physics Scientific publications More than 70 scientific publications including 1 monography. Web of Science: h-index – 6, No. of citations – 89. Google Scholar: No. of references – 166, h-index – 9, i10 index – 8. Professional … Читати далі
Георгій Костянтинович Веремійчик
(Heorhiy Veremiychyk), 1945 Георгій Веремійчик приєднався до НЕЦУ 2016 р. Займається питаннями політики у сфері зміни клімату, зокрема, виконання Україною зобов’язань відповідно до Паризької угоди (2015 р.) Сторін Рамкової конвенції ООН про зміну клімату. Сферами діяльності також є впровадження засад сталого розвитку, дослідження впливів промислових об’єктів на довкілля, екологічний аудит. Георгій Веремійчик здобув вищу освіту … Читати далі
Олександр Михайлович Гусєв
Освіта: вища, магістр еколог, викладач вищих навчальних закладів 2012-2016 рр. Бакалавр за напрямком «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування» 2016-2018 рр. Магістр за напрямком «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування» 2018 по теперішній час – аспірантура, Національний авіаційний університет, Інститут екологічної безпеки Досвід роботи: з лютого 2015 по червень 2015 – Лаборант Лабораторії … Читати далі
САЙТ МІЖНАРОДНОЇ КОАЛІЦІЇ ПРОТИДІЇ Е40 – HTTPS://SAVEPOLESIA.ORG
До Коаліції увійшли 5 організацій із 4 країн:
- Кординатор проекту: Frankfurt Zoological Society (FZS) – Німеччина;
- «Ахова птушак Бацькаўшчыны» (BirdLife Belarus) – Білорусь;
- «Багна» (Bahna) – Білорусь;
- Польське товариство охорони птахів (Polish Society for the Protection of Birds – OTOP) – Польша;
- Національний екологічний центр України (National Ecological Centre of Ukraine – NECU) – Україна.
- Новий Звіт свідчить, що водний шлях E40 знищить гарячі точки біорізноманіття та ключові заповідні території
- Веб сайт Міжнародної кампанії протидії Е40
- Вебсайт кампанії #Stop_E40 (Білорусь)
- Позиційний документ білоруських НУО
- Організації та фізичні особи можуть приєднатися до кампанії шляхом підписання
- Веб-сайт Комісії E40 надає додаткову інформацію про IWW E40
- Бюлетень Гданського морського інституту про IWW E40
- Попередній аналіз ризиків впливу розвитку внутрішніх водних шляхів у Польщі доступний на веб-сайті Коаліції “Зберегти річку”
- Стратегічний план Польщі щодо розвитку внутрішніх водних шляхів до 2030 року
- European Agreement on Main Inland Waterways of International Importance (AGN)
- Міжнародний водний шлях Е40 Гданськ – Херсон – джерело багатства чи генератор катастроф?
- Декларація: Зупинити екологічно і економічно недоцільний проект континентального водного шляху Е-40 Гданськ – Херсон
- Заява НЕЦУ з приводу грубого порушення природоохоронного законодавства Адміністрацією морських портів України під час проведення тендеру на виконання днопоглиблювальних робіт на річці Прип’ять
- Експертне дослідження не виявило жодних економічних переваг проєкту водного шляху Е40