31 травня об 11:00 у приміщенні прес-центру Черкаської облдержадміністраціі за адресою м. Черкаси, бульвар Шевченка 185, відбудеться відкрита дискусія «Дніпро: життєдайна річка чи канал для проекту Е40? Як шукати компроміс у справі відновлення руху річкового транспорту?».
До дискусії запрошуються: зацікавлена громадськість, експерти, які стурбовані проектом будівництва водного шляху Е40.
Вхід вільний.
МВШ E40 має зʼєднати Балтійське море з Чорним морем (м. Гданськ, Польща з м. Херсон, Україна) та пролягти через три країни: Польщу, Білорусь, Україну. Українська частина водного шляху Е40 має пролягти водами річки Прип’ять, через Чорнобильську зону відчуження, та р. Дніпро, яка веде до Херсона та Чорного моря, довжиною 970 км. Більша частина води протягом року надходить з верхівʼя Припʼяті та каскаду озер:
У 2015 році за підтримки ЄС було розроблено техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) проекту «Відновлення магістрального водного шляху Е-40 на ділянці Дніпро-Вісла: від стратегії до планування». Це є спроба реалізувати давню ідею керманичів Речі Посполитої з’єднати річковим шляхом польський Гданськ з українським Херсоном. Прихильники ідеї стверджують про неймовірні вигоди цього проекту як нового транспортного коридору між Балтійським та Чорним морями і далі до Середньої Азії.
Проте у екологів виникло багато запитань до ТЕО проекту з приводу потенційних загроз проекту, а також непоправної шкоди, яку неминуче завдасть Поліссю його втілення.
В ході круглого столу планується обговорити:
- Потенційний вплив функціонування міжнародного річкового шляху Е40 на стан єдиної природної ділянки русла Середнього Дніпра між Каневом та Черкасами, яка частково входить до складу природно-заповідного фонду України.
- Екологічні наслідки впливу проекту Е-40 на головну водну артерію – р. Дніпро, як джерело питної води в Україні
- шляхи впливу та інформування зацікавлених осіб, громадськості щодо зобов’язань України стосовно Смарагдової мережі, (мережа територій особливого природоохоронного значення, важливих для збереження біорізноманіття, в країнах Європи), що є важливою складовою євроінтеграційного курсу держави.
- Ризики посилення забруднення вод Дніпра у процесі днопоглиблювальних робіт у Канівському та Кременчуцькому водосховищах для забезпечення функціонування міжнародного річкового шляху Е40.
- Перспективи інтенсивного розвитку вантажного та річкового судноплавства по Дніпру після прийняття ВР Закону “Про внутрішній водний транспорт” та очікуваний вплив на довкілля.
За довідками звертатися до голови Канівського відокремленого підрозділу НЕЦУ Дмитра Іванова, 0662159546.