5 вересня 2018 відбулася підготовча зустріч, експертів з питань розвитку транспорту Робочих груп №2 і 3 Форуму громадянського суспільства Східного партнерства (ФГС СхП) у рамках підготовки до 15-ї Панелі Східного партнерства з питань транспорту.

Участь у цій зустрічі взяв експерт НЕЦУ з питань змін клімату Георгій Веремійчик

Метою зустрічі було підготовка позиції ФГС СхП на засіданні Транспортної панелі, яке відбудеться у Брюсселі 18 вересня 2018 р. у Брюсселі. Тема засідання панелі: «Розвиток транспортної інфраструктури у країнах Східного партнерства».

Зустріч експертів була проведена у приміщенні проекту «Громадська синергія» за підтримки проекту «Громадська синергія», яка фінансується Європейським Союзом та Міжнародним фондом «Відродження», а також під егідою Української національної платформи Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.

Підготовку та організацію зустрічі забезпечила Олександра Гуменюк, директор Європейсько-Українського Енергетичного Агентства, оскільки її делеговано представляти Форум громадянського суспільства Східного партнерства під час засідання Транспортної панелі у Брюсселі 18 вересня 2018 р.

На зустрічі були розглянуті питання декарбонізації транспортної інфраструктури та транспортних засобів, безпеки дорожнього руху, розвитку громадського транспорту, проект шовкового шляху ЄС-Китай, а також проект внутрішнього водного шляху Е40.

Представник НЕЦУ, Георгій Веремійчик поінформував учасників про створення Коаліції 5-х неурядових природоохоронних організацій чотирьох країн-сусідів: Білорусі, Польщі, Німеччини, України та надав позиційний документ Коаліції щодо проекту Е40.

Також було наголошено на тому, що проект Е40 небезпечний не лише як джерело потенційних загроз довкіллю (оскільки викличе зміну гідроморфологічних умов всього регіону Полісся, що призведе до деградації цінних територій водно-болотних угідь, які перебувають під національним та міжнародним захистом як ареали оселищ цінних біотопів, та низки вразливих природних територій України), але є дуже сумнівним з точки зору економічний вигод. Фахівці Варшавського університету виявили, що економічні показники проекту визначені без врахування витрат на будівництва шляху, мовляв будівництво буде профінансовано Європейським Союзом. Проте цей підхід цілковито неприйнятний, оскільки кошти ЄС – це суспільні кошти, які мають бути повернуті, якщо ми говоримо про корисний проект для європейської спільноти.
Гасло Коаліції: «Зупинимо E40! Для річок! Назавжди!»

Члени Робочих груп №2 і 3 ФГС СхП цілковито підтримали позицію зазначеної Коаліції НУО щодо проекту Е40. Пані Олександра Гуменюк представить її на засіданні Транспортної панелі у Брюсселі 18 вересня 2018 року.

До Коаліції увійшли 5 організацій із 4 країн: Ахова птушак Бацькаўшчыны» (BirdLife Belarus) та «Багна» (Bahna), Беларусь; «Франкфуртське зоологічне товариство» (Frankfurt Zoological Society – FZS), Німеччина; Польське товариство охорони птахів (Polish Society for the Protection of Birds – OTOP); Національний екологічний центр України (National Ecological Centre of Ukraine – NECU).

Зустріч експертів робочих груп з питань розвитку транспорту