9 вересня біля будівлі «Укравтодору» в Києві протестували мешканці сіл траси Київ-Чоп та громадські активісти – вони вимагають зробити нормальні умови для пересування усіх пішоходів та велосипедистів уздовж траси Київ-Чоп. Наразі, за словами протестувальників, у багатьох селах на трасі відсутні безпечні переходи та пішохідні доріжки.
«У селі Болярка Житомирської області діти перестали ходити до школи, бо школа знаходиться по інший бік траси, а перетинати її двічі на день надто небезпечно. Селяни не можуть зібрати врожай і вести господарство, бо для перетину дороги кіньми не передбачено жодного безпечного місця. Навіть похід у магазин може стати смертельно небезпечним», – розказує Олена Міскун з Національного екологічного центру України.
Підрядна фірма «Гульсан», яка будувала дорогу, відмовляється доробити пішохідні переходи та доріжки, бо «Укравтодор» винний їй гроші. Гроші, у розмірі майже півмільярда євро, на цей проект «Укравтодор» отримав від Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку, але навіть ця сума виявилась недостатньою, щоб прокласти 2,5 км асфальтових доріжок в одному з сіл. Представник ЄБРР уже визнав, що проект з самого початку містив фатальну помилку: не можна будувати міжнародні траси через села. Але пішохідні доріжки від цього не з’явилися.
Крім цього, швидкість автомобілів на трасах надмірна. По дорозі, що йде через села, швидкість складає 100 км/год – при такій швидкості шансів на виживання у збитих не лишається.
«Кожного дня в Україні гине 1 велосипедист та 5 пішоходів, і майже всі вони гинуть на трасах. Перша причина смертності у ДТП – перевищення безпечної швидкості. А на трасах швидкість дозволена 100 км/год, адже існує нештрафований дозвіл на перевищення ліміту швидкості на 20 км/год. Це нештрафоване перевищення має бути скасовано, задля збереження життя людей», – коментує Ірина Бондаренко, координаторка Асоціації велосипедистів Києва.
Учасники акції вимагають терміново зробити пішохідні доріжки та тротуари у селах уздовж траси Київ-Чоп, встановити освітлення траси вночі на території сіл, побудувати переходи та більше ніколи не будувати міжнародні траси через села. Окрема вимога – відмінити нештрафоване перевищення швидкості на 20 км/год.
Активісти села, що приїхали на акцію, зустрілись з заступником голови Укравтодору, Олександром Харченко, який пообіцяв, що завтра спеціалісти Укравтодору приїдуть в Болярку, щоб оцінити об’єм робіт та скласти кошторис. Дорожники обіцяють побудувати необхідні пішохідні доріжки та скотопрогін цього року до настання зими.
Цінність людського життя, а не швидкість автомобілів, має бути пріоритетом транспортної політики України!
Контакти:
Олена Міскун,
Національний екологічний центр України,
miskun@bankwatch.org,
044 050 352 10 57
www.necu.org.ua