Державний комітет України із земельних ресурсів надав нові докази незаконності будівництва дороги у парку Горького в Харкові.

Таку відповідь з Держкомзему отримав на свій запит Національний екологічний центр України.

“Відведення земельних ділянок Управлінню з будівництва, ремонту та реконструкції Департаменту будівництва та шляхового господарства Харківської міської ради здійснено у порушення вимог ст.ст. 123, 149, 151 Земельного кодексу України, ст. 48 Закону України “Про охорону земель”, ст. 12 Закону України “Про планування і забудову територій”, Закону “Про основи містобудування”, Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об’єктів <…>, Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок <…>”, – підсумував у листі перший заступник голови Держкомзему Сергій Бєльчик.

Він повідомив, що доручив харківському Держкомзему направити інформацію про виявлені порушення вимог земельного законодавства до прокуратури та про подання позову до суду щодо визнання недійсними державних актів на землю у парку.

Також Бєльчик у листі повідомив, що інформацію про порушення вимог земельного законодавства направлено до Генеральної прокуратури України.

Згідно з інформацією Держкомзему, у 2007 році Харківська міська рада надала дозвіл на розробку проекту відведення земельних ділянок: ділянки №1 площею 2,7 га та ділянки №2 площею 2,67 га – для будівництва та подальшої експлуатації готельного комплексу та апартаментів; ділянки №3 площею 5,3 га – для влаштування автодороги у районі вулиці Білої Акації від вулиці Сумської до вулиці Новгородської у Харкові. Таке рішення Харківської ради, за інформацією Держкомзеему, суперечить Земельному кодексу України та порядку вибору земельних ділянок для розміщення об’єктів, затвердженому Кабінетом Міністрів.

Нагадаємо, наприкінці травня 2010 року у Харкові почали вирубувати один з центральних парків – імені Максима Горького. Мета вирубки понад двох тисяч дерев – будівництво автомобільної дороги, яка би поєднала дві вулиці.

Одразу після початку вирубки дерев мешканці Харкова почали протистояння будівництву. Вони облаштовували наметові табори, чергували цілодобово біля будівництва, вибиралися на дерева, щоб перешкодити їхній вирубці. Мерія Харкова не надала активістам дозвільних документів на будівництво дороги та невірно підрахувала голоси під час громадських слухань, що дало харків’янам можливість говорити про незаконність будівництва.

Незважаючи на опір громадськості, виконуючому обов’язки мера Харкова Геннадію Кернесу вдалося збудувати дорогу – її здали в кінці серпня 2010 року.

Повну відповідь Держкомзему із детальним переліком виявлених порушень при будівництві можна завантажити за адресою:
http://www.necu.org.ua/wp-content/uploads/dkzem_vasyluku.pdf

За більш детальною інформацією звертайтеся, будь ласка, до:

Олексій Василюк,
заступник голови Національного екологічного центру України,
(097) 1000-473
vasyliuk at gmail.com