orxuski-malolitrazhky24 вересня під час круглого столу українські екологи презентували результати дослідження «Фіскальні методи регулювання СО2 автотранспортом в Україні» і обговорили разом з чиновниками, експертами та представниками бізнесу можливості та перспективи зміни підходу оподаткування автотранспорту в Україні. Екологи запропонували перейти від шкали, що базується на об’ємі двигуна до системи оподаткування в залежності від рівня викидів парникових газів.

Українські екологічні експерти пропонують змінити систему, щоб власники авто зі значними викидами парникових газів платили значно більше, ніж власники малолітражних автівок відповідно до обсягів викидів. Європейський досвід вказує на те, що такий метод є найкращим для споживача купувати автомобілі з меншими викидами. «За статистикою, власників великогабаритних авто, які роблять найбільш шкідливі викиди за останні роки стало втричі більше. Ми передбачаємо, що податок на викиди СО2 змусить покупця тричі подумати, перш ніж придбати автомобіль з великим об’ємом двигуна. Зокрема, подумати про забруднення повітря та зміни клімату», – зазначає експерт Національного екологічного центру України Сторчило Марія.

Існуюче українське законодавство не має жодного дієвого інструменту, який би враховував викиди шкідливих речовин від автомобілів та відповідав принципу «забруднювач платить». Всі податки, акцизи або збори мають лише опосередкований екологічний ефект і не стимулюють громадян купувати мало- та середньолітражні авто, які би набагато менше забруднювали повітря. Натомість діє спеціальне мито на малолітражки, залишаючи автомобілі преміум класу поза увагою. Це може призвести до дискримінації населення з середнім рівнем доходів.

«Мотивацією щодо зміни законодавства, має бути поділена за справедливим принципом «забруднювач платить. Додатковими перевагами змін стане збільшення надходжень в бюджет, зменшення забруднення повітря в містах та боротьба зі зміною клімату», – заявила голова відділу зі зміни клімату НЕЦУ Ірина Ставчук.

З дослідженням та детальнішим аналізом цього питання кожен бажаючий зможе ознайомитися за посиланням. За результатами обговорень будуть сформовані загальні рекомендації для подальшої роботи в цьому напрямку.
А поки ж екоактивісти та експерти-екологи збираються і надалі співпрацювати над просуванням змін в законодавстві, впливаючи на українських чиновників та посадовців.

Учасники дискусії:

Олена Токмиленко – автор дослідження “Фіскальні методи регулювання викидів СО2 автотранспортом в Україні”, магістр дослідник планування міст і регіонів (Клемсонський університи, США);

Сторчило Марія – експерт з питань зміни клімату Національного екологічного центру України (НЕЦУ);

Устименко Віктор – представник із Державного автотранспортного науково-дослідного проектного інституту.

За більш детальною інформацією звертайтесь:

Cторчило Марія
експерт з питань зміни клімату Національного екологічного центру України (НЕЦУ)
тел (044)238 62 60 / 0930052761

005donor_undef008donor_airclim
НЕЦУ висловлює подяку Фонду Демократії ООН та Шведській неурядовій організації Air Pollution and Climate Secretariat