Будівництво платної автодороги у Хімкінському лісі під Москвою знову активізувалося. Активісти встановили в лісі барикади і не дають проїхати будівельний техніці.

Представники громадськості встановили у лісі щось подібне до протитанкових їжаків та викликали міліцію, аби не дозволити будівельникам вирубувати дерева.

Вартість будівництва автомагістралі оцінюється у 8 мільярдів євро. З них 1,5 мільярди – саме на будівництво у Хімкінському лісі – планується взяти у Європейському інвестиційному банку та Європейському банку реконструкції та розвитку.

«Було би помилкою надати фінансову підтримку цьому проекту без проведення належної оцінки альтернативних варіантів прокладання траси, і проведення всебічних консультацій із громадськістю. Ми закликаємо банки, як потенціальних інвесторів цього проекту, детально розслідувати події і дослухатися до думки місцевої громади», – заявляє Владлена Марцинкевич, координатор мережі «Бенквоч».

Протистояння у Хімкінському лісі продовжується вже більше року. За словами захисників лісу, будівельна компанія Vinci не має дозволів на вирубку лісу під будівництво дороги. Тим не менш, у лісі уже вирубано понад сім гектарів дерев.

Задля того, щоб побудувати трасу саме через ліс, у 2009 уряд Росії видав спеціальне розпорядження, яким перевів землі лісового фонду у землі «іншого спеціального призначення для будівництва автомобільної дороги».

Представники громадських екологічних організацій стверджують, що автомагістраль не потрібно проводити саме через територію лісу, оскільки існує більш короткий та дешевший шлях для проведення дороги.

Хімкінський ліс – популярне місце відпочинку людей, які проживають у густонаселеному районі Підмосков’я.. До того ж це цінна природна зона, де мешкають дикі тварини.

Довідка:

1. Орієнтовна вартість будівництва ділянки автомагістралі Москва – Санкт-Петербург (М10, км 15-58) довжиною 43 кілометри складає 1,5 мільярди євро. Проїзд по автомагістралі буде платним. Будівельні роботи здійснюються у рамках приватно-державного партнерства. Контракт із консорціумом, до складу якого входить французька будівельна компанія Vinci, був підписаний 27 липня 2009 року.

2. Спеціалісти центру «ТрансперенсіІнтернешнл – Росія» нещодавно провели аналіз рішення уряду Росії та проекту будівництва дороги. Результати аналізу демонструють наявність у проекті корупційної складової. Результати дослідження:
http://russian.bankwatch.org/project.shtml?apc=147578-2212982—1&x=2237388&d=n

3. З інформацією по проекту на сайті Європейського інвестиційного банку можна ознайомитися тут:
http://www.eib.org/projects/pipeline/2007/20070489.htm?lang=-en

4. «Бенквоч» – мережа неурядових організацій у країнах Центральної та Східної Європи, що веде моніторинг діяльності міжнародних фінансових організацій.

За додатковою інформацією звертайтеся:

Владлена Марцинкевич,
мережа Бенквоч (www.bankwatch.org)
Моб. тел. + 38 066 731 26 57

Михайло Матвєєв,
«Рух на захист Хімкінського лісу»
Моб. тел. + 7 965 392 28 14