У Луцьку 5 березня 2019 року відбувся круглий стіл «Природні цінності Полісся і загрози довкіллю річкового шляху Е40 Гданськ – Херсон»

У круглому столі взяли участь співробітники Управління екології та природних ресурсів Волинської облдержадміністрації, Регіонального офісу водних ресурсів у Волинській області, Національного природного парку  «Прип’ять-Стохід», Шацького національного природного парку, Чорнобильського радіаційно- екологічного біосферного заповідника, представники громадських організацій Луцька, делегація НЕЦУ.

Двом луцьким телеканалам було дано інтерв’ю щодо теми круглого столу та проблем, які пов’язані із можливим будівництвом річкового шляху Е40 Гданськ – Херсон. Опубліковані репортажі за посиланням тут.

Представники НЕЦУ у своїх презентаціях наголошували на тому, що діяльність довкола  Проекту Е40, яка розгорнута в Україні, здійснюється цілковито в супереч національному законодавству. Переконливим доказом зазначеного твердження є той факт, що за обставин відсутності проекту (розроблено лише ТЕО, яке вже зазнало нищівної критики), на виконання його заходів укладаються міжнародні угоди як на урядовому рівні, так і на обласному рівні, а також на рівні компаній. 

Підкреслюємо: Проекту Е 40 немає (про це заявляють Мінінфраструктури, Мінприроди), але на його виконання укладені угоди:

  • Міністром інфраструктури України та міністром транспорту та комунікацій Республіки Білорусь 5.12.2017 підписана “Дорожня карта покращання судноплавства на річках Прип’ять, Дніпро в рамках проекту міжнародного  водного шляху Е40”.
  • У 2017 році підписано Меморандум про співпрацю Херсонською ОДА, Гомельським обласним виконкомом та компанією «НІБУЛОН» на виконання завдань Проекту Е40.
  • У рамках Першого форуму регіонів Білорусі та Україні (25-26 жовтня 2018 року) проведено круглий стіл у м. Мозир щодо розвитку річкового судноплавства між Республікою Білорусь і Україною.
  • Україна представила свій проект «Водні ворота України» як фрагмент Проекту Е40.  Проголошено, що інвестор ТОВ СП «НІБУЛОН» розпочав реалізацію проекту.
  • Херсонська Держадміністрація на своєму сайті оголошує, що компанія ТОВ СП «Нібулон» вже починає пошукові роботи у заповідних територіях між селами Олександрівка і Станіслав Білозерського району Херсонської області для будівництва нового потужного порту, як елемента шляху Е40. (Мінприроди  інформацію щодо розгляду оцінки впливу на довкілля проекту «Водні ворота України» не надало.)

На запит НЕЦУ Мінприроди підтвердило, що не надавало ТОВ СП «НІБУЛОН» дозволу на виконання зазначених робіт з будівництва нового порту. Варто згадати, що дніпровський лиман та землі цих сіл включено до  Смарагдової мережі.

На виконання зазначеної вище дорожньої карти Адміністрація морських портів України (АМПУ) та білоруська компанія «Белтопенерго» у груді 2018 року підписали меморандум про відновлення річкового судноплавства між Україною та Білоруссю. Ведеться активний пошук коштів для фінансування робіт.

У зв’язку із зазначеним учасники круглого столу одностайно підтримали вимогу, що проект річкового шляху Е40 має пройти комплексну процедуру оцінки впливу на довкілля та широке обговорення громадськістю. Неприпустимий поділ проекту на фрагменти.&nbsp

Обговорено та підтримано проект  звернення до Кабінету Міністрів України з вимогою забезпечити обговорення проекту на національному рівні відповідно Закону України Про оцінку впливу на довкілля.