Днями на дорогах Київської області з’явились біл-борди, з яких вище керівництво держави та провідні політики вітають жінок зі святом 8 березня. Серед такий вітань і побажання «щастя та любові» від імені голови Київської обласної державної адміністрації Анатолія Присяжнюка. Вітальний біл-борд оздоблений великим зображенням букету підсніжника складчастого – рослини, занесеної до Червоної книги України, і забороненої для збирання і продажу.

«Урочисте вітання на біл-борді є соціальною рекламою. Ця реклама підсвідомо пропагує зривання та, можливо, навіть продаж підсніжників, бо букет уже є товаром, за торгівлю яким передбачена відповідальність. Таким чином, невинне вітання стає прихованою комерційною рекламою забороненого збору квітів і торгівлі”, – розказує заступник голови Національного екологічного центру України Олексій Василюк.

Він наводить інший приклад: два роки тому «Укрпошта» приєдналася до кампанії «Первоцвіт» і заборонила своїм підприємствам друкувати поштові листівки, конверти і марки зі зображеннями первоцвітів, спеціально, щоб не спокушати людей.

Торгівля рослинами, занесеними до Червоної книги, заборонена і карається згідно з законодавством (ст.ст. 88, 88-1, 90, 159, 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення) . З 9 лютого і до кінця травня МВС проводить операцію «Первоцвіт», під час якої порушників (продавці та покупці первоцвітів) затримують та притягують до відповідальності. Детальніше про проблему торгівлі первоцвітами можна прочитати на спеціально створеному сайті pryroda.in.ua/vesna.

Довідка:

Закон України «Про рекламу».

Стаття 1. Терміни та визначення

(…) реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару (…)

Coціальна реклама – інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка cпрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку.

Стаття 8. Загальні вимоги до реклами

1. У рекламі забороняється: поширювати інформацію щодо товарів, виробництво, обіг (…) яких заборонено законом (…)

За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до:

Василюк Олексій,
Заступник голови Національного екологічного центру України,
097 1000 473
vasyliuk at gmail.com