Велосипедисти та екологи намалювали велодоріжку в центрі Києва

Співробітники Національного екологічного центру України долучилися до малювання велосипедної доріжки на Володимирському узвозі. Таким чином вони приєдналися до всесвітнього Дня кліматичних дій, який святкували 10 жовтня 2010 року (акція 10/10/10).

„Акція, яку провели велосипедисти та представники екологічних організацій Києва, була присвячена міжнародному дню захисту клімату. Вона мала на меті привернути увагу міської влади до проблеми відсутності велодоріжок у місті, та увагу громадськості до проблеми зміни клімату. Саме тому учасники акції були вдягнені у костюми білих ведмедів, бо цей вид знаходиться під найбільшою загрозою вимирання через зміни клімату.

Кожному з нас треба усвідомити відповідальність за власний внесок у цей процес. Якщо кожен буде хоч іноді себе обмежувати – їздити на велосипеді, на громадському транспорті або ходити пішки, замість поїздки на власному авто, це буде значним кроком у вирішенні цієї пробеми”, – пояснює експерт НЕЦУ з транспортних питань Олена Міскун, яка малювала доріжку у костюмі білого ведмедя.

Володимирський узвіз для малювання доріжки було обрано не випадково: через бруківку на дорозі спускатися ним велосипедом незручно і небезпечно. До того ж, саме на цій вулиці депутати Київської міської ради затвердили побудову велодоріжки у 2010. Це мав бути маршрут №12 „Поділ”, від Європейської до Поштової площі.

„Будівництво велодоріжки на Володимирському погоджене і київськими депутатами, і Державною автомобільною інспекцією Києва, і КП „Київдорсервіс”, тому її існування цілком законне, – каже організатор акції, співробітниця НЕЦУ Ірина Бондаренко. –
Єдина причина, чому велодоріжку не проклала влада – не виділили на це гроші в міському бюджеті”.

Вона додала, що ця акція є також відповіддю київській владі, яка надіслала в Асоціацію велосипедистів листа із повідомленням, що велодоріжки будуватимуть у лісах та парках Києва, а не уздовж вулиць.

«Велодоріжки у місті потрібні для зручного і безпечного проїзду велосипедом з дому на роботу. Тому пропозиція управління транспорту щодо облаштування велодоріжок у парках та лісах, замість перевантаженого центру міста, абсолютно неприйнятна. У лісі й так можна їздити на велосипеді. Там велодоріжка, на відміну від центру, не потрібна», – каже Ірина Бондаренко.

Активісти малювали розмітку білою фарбою та балончиками через трафарети з туристичних килимків. Дорожні знаки були склеєні з фанери.

Довідково:

Вперше про велодоріжки у Києві заговорили у 2008 році, коли п’яний водій насмерть збив велосипедиста на вулиці Артема. Тоді під тиском велосипедистів мер підписав розпорядження №886, згідно з яким ще до кінця 2008 на двох мостах Києва мали з’явитися велодоріжки. У 2009 Київська міська рада прийняла рішення «Про облаштування велодоріжок», згідно з яким у Києві мали з’явитися 17 веломаршрутів загальною довжиною 168 км. Досі жодна частина жодного з цих документів не була виконана.

За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до:

Олена Міскун,
експерт НЕЦУ з транспортних питань,
044 238 62 60
miskun AT bankwatch.org

Ірина Бондаренко,
прес-секретар НЕЦУ, aктивіст Асоціації велосипедистів Києва
097 699 10 38
isbondarenko at gmail.com
www.avk.org.ua