Енергоефективність та зниження обсягів емісії українських аеропортів

24 січня в Державній авіаційній службі України відбулася конференція «Декарбонізація української авіаційної інфраструктури як частина розвитку мережі TEN-T у країнах Східного Партнерства». Це перша конференція, ініційована Державною авіаційною службою України та Європейсько-українським енергетичним агентством.

Зростання обсягів світових авіаційних перевезень щорічно на 4-5 % супроводжується посиленням навантаження на довкілля як на локальному, так і на глобальному рівнях, що нині стає одним із основних чинників, які визначають розвиток авіаційної галузі.

Проблема регіонального забруднення атмосферного повітря аеропортів є актуальною для України у зв’язку із дедалі більшим наближенням житлових районів до аеропортів (зокрема для аеропортів Київ (Жуляни), Львів, Одеса, Харків, Донецьк, Запоріжжя) та подальшим застосуванням застарілих типів повітряних суден.

В заході брали участь представники українських аеропортів, авіаперевізників та компаній, що надають послуги з наземного обслуговування, Представництво Європейського Союзу в Україні, міжнародні фінансові організації. Участь в конференції взяли провідні експерти НЕЦУ з питань охорони атмосферного повітря Дмитро Гулевець і моніторингу забруднення повітряного басейну авіаційним транспортом Катерина Синило і надали очільникам Державіаслужби відповідні рекомендації щодо зменшення негативного впливу авіації на довкілля.

З дослідженнями експертів НЕЦУ щодо декарбонізації авіаційної інфраструктури можна ознайомитися за цим посиланням: Проблеми забруднення атмосферного повітря при експлуатації аєропортів цивільної авіації.