Чи безпечна дорога Київ-Чоп? Прокуратура розбереться

Через відсутність освітлення, світлофорів та пішохідної інфраструктури на автодорозі Київ-Чоп майже кожного дня гинуть люди. Найбільше потерпають мешканці сіл, через які вона проходить. З такою скаргою на роботу Служби автомобільних доріг у Житомирській області сьогодні звернувся до Прокуратури Житомирської області Національний екологічний центр України (НЕЦУ).

Фахівці НЕЦУ наголошують, що на території села Болярка Житомирського району відсутнє обмеження швидкості, немає жодного світлофору, а освітлення траси не працює. Через відсутність належної пішохідної інфраструктури люди вимушені йти по проїжджій частині поруч з вантажівками, що мчать зі швидкістю 120-150 км/год. У шістдесяти болярських родин є підводи і коні, проте безпечно переїхати дорогу гужовим транспортом неможливо, що паралізує життя села по обидва боки дороги.

В сусідній Березівці будівельники на цілий рік залишили недобудованим пішохідний міст. Увесь цей час діти з двох шкіл, що стоять з одного боку дороги, мали двічі на день перебігати трасу по нерегульованому переходу без обмеження швидкості руху транспорту. Тільки втручання журналістів примусило будівельників закінчити зварювальні роботи та відкрити міст.

Болярка та Березівка не єдині, хто потерпає від необлаштованості траси Київ-Чоп. 10 листопада цього року в селі Крупець Радивилівського району на Рівненщині мешканці села звернулись в обласну Прокуратуру[1] та перекрили дорогу на знак протесту проти смертельної небезпеки, на яку вони наражаються щодня: освітлення траси не працює, відсутні необхідні дорожні знаки, вимкнені світлофори. З початку року під колесами загинуло 10 мешканців села[2].

«За 400 мільйонів євро Укравтодор мав не тільки реабілітувати дорожнє полотно до європейських стандартів, але і зробити трасу безпечною[3]. Проте, цих грошей йому чомусь не вистачило на кілька сотень метрів пішохідних доріжок, світлофори та відповідні дорожні знаки, – зазначає Олена Міскун, експерт по роботі з міжнародними фінансовими організаціями НЕЦУ. – Приклад Болярки, Березівки та Крупця показує, що проблема з безпекою дороги є системною, автотраса Київ-Чоп сумно відома статистикою ДТП, а Укравтодор нехтує вимогами європейських банків, та зневажає інтереси громадян України».

З 2009 року громада села Болярка неодноразово зверталася до посадовців усіх рівнів, в тому числі, до Прем’єр-міністра Азарова. Проте ніяких зрушень щодо ситуації в селі досі не відбулося.

Скарга на дії Служби автомобільних доріг у Житомирській області за посиланням: http://necu.org.ua/skarha-necu-do-prokuratury-zhytomyrskoyi-oblasti-na-diyi-sluzhby-avtomobilnyh-dorih-v-zhytomyrskiy-oblasti/

За додатковою інформацією звертайтеся:

Олена Міскун
Національний екологічний центр України
050 352 10 57
044 238 62 60
miskun at bankwatch.org
www.necu.org.ua

Примітки:

[1] Прокуратура області вимагає усунути порушення законодавства про безпеку руху на автобільних шляхах

[2] Рівненська область: селяни перекрили трасу “Київ – Чоп” через неосвітлений перехід

[3] У 2006 році Європейський банк реконструкції та розвитку та Європейський інвестиційний банк виділили по 200 млн євро кожний на третю фазу реабілітації автодороги Київ-Чоп. Всього з 2000 року на цей проект було виділено 575 млн євро.