400 мільйонів євро не вистачило «Укравтодору» на те, щоб забезпечити безпеку пішоходів на трасі Київ-Чоп

24 липня 2012 року, Житомирська область. – На реконструйованій автодорозі Київ-Чоп ніяк не можуть полагодити недоліки, через що мешканці десятків сіл на Житомирщині по кілька разів на день наражаються на смертельну небезпеку. Із проханням виправити недоліки до вересня, поки реконструкція ще триває, мешканці села Болярка звернулися до Прем’єр-Міністра, оскільки звернення в усі інші інстанції результату не дали.

Реабілітація дороги була проведена таким чином, що село було буквально розрізане навпіл. Пішохідна інфраструктура, безпечні пішохідні переходи та необхідні дорожні знаки відсутні, у результаті чого мешканці села по кілька разів на день ризикують життям, якщо їм треба піти в магазин або у школу, які знаходяться через дорогу.

«Троє дітей припинили ходити до школи, що знаходиться на іншому боці села, оскільки це надто небезпечно. Адже обмеження швидкості на ділянці, що проходить крізь наше село, відсутнє», – йдеться у зверненні до Прем’єр-Міністра.

Окрім цього, дренажна система уздовж дороги була покладена неправильно, через що вода постійно затоплює помешкання літніх людей. Обіцяні шумозахисні екрани відсутні, а освітлення траси не функціонує.

Мешканці села Болярка уже кілька років звератаються до усіх можливих сторін, що залучені до виконання проекту, але марно. У вересні цього року проект має бути остаточно зданий в експлуатацію, тож болярчани просять прем’єр-міністра України взяти це питання під особистий контроль і сприяти тому, щоб недоліки проекту було виправлено до остаточної його здачі в експлуатацію, а село змогло знову відновити нормальний спосіб життя.

Дорогу було реабілітовано у прив’язці до проведення Євро 2012, оскільки вона є частиною транс-європейських коридорів, і зв’язує Україну з Європою. Цей проект мав встановити якісно новий рівень виконання подібних робіт в Україні та підвищити конкурентоспроможність галузі в цілому.

«Кошти на реабілітацію дороги у розмірі 400 мільйонів євро були взяті у Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку. За такі кошти було б логічно очікувати найвищої якості виконання проекту, але виявляється що навіть цієї суми «Укравтодору» недостатньо, аби побудувати пішохідні доріжки в селі», – зазначає Олена Міскун, координатор Національного екологічного центру України.

За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка:

Олена Міскун
Національний екологічний центр України
050 352 10 57
044 353 78 42
miskun at bankwatch.org

Текст відкритого листа до прем’єр-міністра Україні М.Я. Азарова від громад сіл, що відносяться до Василівської сільської ради (Василівка, Нова Василівка, Болярка, Рудківка, Мусіївка), щодо проблем пов’язаних з реалізацією проекту “Київ-Чоп”

Шановний Миколо Янович!

До Вас звертаються громади сіл, що відносяться до Василівської сільської ради, Житомирського району, Житомирської області. Ми хочемо привернути Вашу увагу до ситуації, що склалася навколо проекту з реабілітації автодороги Київ-Чоп на відтинку, що проходить крізь село Болярка.

У 2006 році Україна взяла позику у розмірі 200 млн. євро у Європейського банку реконструкції та розвитку та ще стільки ж у Європейського інвестиційного банку на проект з реабілітації автодороги Київ-Чоп. Ці величезні кошти мали були спрямовані на те, щоб підвищити якість дороги до європейського рівня, на те, щоб підвищити конкурентоспроможність галузі і загалом вийти на якісно новий рівень у виконанні подібних проектів.

Ми розуміємо важливість цього проекту для нашої країни, адже дорога Київ-Чоп, або М06, є частиною транс-європейських коридорів і зв’язує Україну з західною Європою. Але те, як цей проект було реалізовано саме на території села Болярка, викликає наше глибоке занепокоєння.

Реабілітація дороги призвела до того, що нормальне повсякденне життя села було паралізоване. Обмеження швидкості на території села немає, надземні пішохідні переходи «проектом не передбачено», існуючі наземні переходи практично ніяк не марковані, що призводить до великої кількості ДТП на них, в тому числі зі смертельними випадками.

Крім цього будівельники «забули» побудувати частину спеціальних пішохідних доріжок, замість них люди мають ходити обабіч траси буквально по болоту. Взимку та восени це фізично неможливо. Тому, щоб пройти з однієї частини села, до іншої ми маємо кожного дня ризикувати життям і йти проїжджою частиною, поруч з важким автотранспортом.

Згідно планів, що є у розпорядженні Василівської сільської ради, було передбачено влаштування:

  • Км 159+640м влаштування тротуару ліворуч
  • Км 162+200м влаштування тротуару ліворуч
  • Км 263+200м влаштування тротуару ліворуч та праворуч

Станом на 20 липня 2012 року, ці ділянки відсутні.

Лише два відрізки пішохідних доріжок не були передбачені проектом, а саме:

  • Км 163+400м (від магазину до клубу, ліворуч)
  • Км 164+400м (від місцевого проїзду до річки, і від річки до житлових будівель, ліворуч, вул. Набережна)

Звертаємо також Вашу увагу, що другий відтинок пішохідної доріжки (Км 164+400м), хоча і виконаний, не може вважатися таким, що відповідає стандартам якості, і не може бути введений в експлуатацію, тому що цей відтинок було споруджено компанією «Гульсан» на прохання місцевої громади, як тимчасове рішення проблеми. Покриття (фрезерована крихта) не витримує навантаження, погодних умов і не дозволяє проводити очистку снігу в зимовий період (оскільки знімається разом зі снігом), що зумовлює необхідність для мешканців села обходити цей відтинок дороги по проїжджій частині. Тому він має вважатись, як такий, що невиконаний.

Через це троє дітей нашого села перестали ходити до школи, бо перетинати дорогу у такий спосіб два рази на день надто небезпечно.

В результаті проведених робіт, зокрема через встановлення захисної огорожі вздовж шосе, було повністю блоковано в’їзд до деяких земельних ділянок та приватних будівель, що перешкоджає нормальному веденню господарства на них. Крім цього захисна огорожа зробила пересування територією села гужовим транспортом, що відграє значну роль у житті села, практично неможливим. А відсутність обіцяних скотогонів, не дозволяє нормально випасати худобу.

Ми вже не будемо докладно описувати «дрібнички», на кшталт, неправильно укладеної дренажної труби, що призводить до регулярних підтоплень помешкань літніх людей, відсутності обіцяних шумозахисних екранів, освітлення траси, що так і не працює, відсутності на території села необхідного знаку повороту, що призводить до численних ДТП.

З 2010 року ми звертаємось до усіх сторін, що приймають участь у проекті: до Укравтодору (пана Демішкана), до Укрдорінвесту (пана Галащука), турецької підрядної будівельної фірми «Гульсан», до британської консалтингової фірми «Hyder Consulting Ltd.», до Житомирської обласної держадміністрації (пана Кулика) і т.д., намагаючись привернути увагу до ситуації, що склалася, і вирішити проблеми, що буквально паралізують нормальне життя села, але марно. Нас годують обіцянками третій рік, але ніяких фізичних зрушень досі немає. Єдине, що почало працювати, освітлення дороги. Дуже дякуємо!

21 вересня цього року дорогу мають остаточно здати в експлуатацію. Ми звертаємось до Вас за допомогою, і просимо взяти вирішення даного питання під особистий контроль. Україна тільки що достойно прийняла Євро 2012, іноземні гості були приємно здивовані якістю наших доріг. Тепер, коли життя входить в звичайне русло, ми просимо Вас захистити інтереси звичайних громадян.

Ми просимо Вас сприяти тому, щоб наші зауваження по виконанню проекту були враховані і всі недоліки було виправлено до вересня 2012 року, як і передбачено проектом. Звертаємо Вашу увагу, що наше село є тільки одним з десятків, через які проходить дана дорога, і всі проблеми, що виникли у нас, цілком можливо руйнують нормальний спосіб життя і в інших населених пунктах. Тож просимо посприяти тому, щоб і в інших селах була проведена перевірка якості виконання реабілітації дороги Київ-Чоп.

З повагою,
Громади сіл, що відносяться до Василівської сільської ради

Підписи (мешканці сіл Василівка, Нова Василівка, Болярка, Рудківка, Мусіївка. Усього 181 підпис – прим. НЕЦУ)

24 липня 2012 р.